PageRank Checking Icon



Witaj. Jesteś
gościem na mojej stronie.
 
 
 
 
Dlaczego warto pływać!
 
   Jest to sport, który możemy uprawiać w każdym wieku nawet wtedy, gdy mamy kłopoty z kręgosłupem czy ze stawami. 
   W zależności od wybranego stylu ćwiczymy różne grupy mięśni. Na zwiększenie sprężystości ruchów oraz poprawę sylwetki korzystnie wpływa pływanie kraulem.  Styl klasyczny wzmacnia górną połowę ciała, pływanie stylem grzbietowym idealnie wzmacnia mięśnie brzucha, nogi oraz ramiona. Dzięki temu, że ciało zanurzone w wodzie waży o ponad 80% mniej niż na lądzie, wykonywane ruchy nie obciążają stawów a mięśnie, pomimo, że pracują intensywnie, nie męczą się. Ważny jest też aktywny oddech, dzięki czemu stajemy się bardziej wydolni fizycznie i psychicznie. Woda masując ciało przyspiesza krążenie krwi, drenuje też organizm z nadmiaru płynów, wspomagając zwalczanie celulitu. Podczas pływania gubi się zbędne kilogramy o wiele szybciej, łatwiej i przyjemniej. Żeby pozbyć się jednego kilograma trzeba spalić  siedem tysięcy kalorii.
 
 
 
 
 
 
 

Wydatek energii w cal/ minutę zużywanej w czasie różnych form aktywności fizycznej przez osoby o przykładowej masie ciała (65 kg i 90 kg)

Rodzaj aktywności fizycznej

Na 1 kg
masy ciała

65 kg

90 kg

Leżenie

18
1170
1620
Siedzenie
20
1300
1800
Stanie
22
1430
 
1980
 
Marsz wolny (3 km/ h)

50

3250

4500

Marsz szybki (6 km/ h)

90

5850

8100

Bieg

150

9750
 
13500
 

Wchodzenie na schody

200

13000

18000

Prace domowe

60

3900

5400

Odśnieżanie

120

7800
 
10800
 

Taniec, pływanie

60 - 100

3900 - 6500

5400 - 9000

Rower, tenis, narty

60 - 200

3900 - 13000

5400 - 18000

Katalog stron


utworzone w prot | Hosting zapewnia o12.pl
© 2007 - 2011 Created Piotr & Jerzy Ratajczak