PageRank Checking Icon



Witaj. Jesteś
gościem na mojej stronie.
 
 
 

Jak zapobiegać bólom krzyża?
 
   Najczęściej przyczyną bólów odcinka lędźwiowego kręgosłupa jest niewydolność mięśni brzucha i niewydolność mięśniowo-więzadłowa okolic kręgosłupa. Przyczynami i czynnikami ryzyka są:
  • Nadmierne i długotrwałe przeciążenie kręgosłupa wynikające z nadwagi, nieprawidłowej pozycji przy siedzeniu lub leżeniu, długotrwałej jeździe samochodem, nieprawidłowego podnoszenia przedmiotów, ( gdy dźwiganie odbywa się przy kończynach górnych wyciągniętych do przodu, a kończyny dolne wyprostowane są w stawach kolanowych i tułów skręcony)
  • Urazy
  • Proces starzenia się organizmu (zmiany zwyrodnieniowe)
  • Bierność ruchowa
  • Stres zwiększający napięcie mięśni
  • Palenie papierosów
  • Osteoporoza
  • Dyskopatie

   Choroba krążka międzykręgowego jest jedną z najczęstszych przyczyn bólów kręgosłupa.  Proces ten jest przewlekły, na jego przebieg mają wpływ czynniki konstytucjonalne, jak i tryb życia, nieprawidłowe  wykonywanie czynności dnia codziennego.     
Zarówno masaż jak i prawidłowo wykonane ćwiczenia fizyczne są istotną składową  profilaktyki bólów krzyża. Korzyści to: prawidłowa sylwetka nadająca młodzieńczy wygląd, sprężysty krok, zadowolenie i wyższa jakość życia.
Na innej stronie tej witryny przedstawie ćwiczenia fizyczne wzmacniające mięśnie i stabilizujące kręgosłup. Zalecane jest też cotygodniowe pływanie zwłaszcza stylem grzbietowy.
 
 
 
 

Wspierane przez Hosting o12.pl
© 2007 - 2011 Created Piotr & Jerzy Ratajczak