PageRank Checking Icon



Witaj. Jesteś
gościem na mojej stronie.
 
 
 
 
Kwas foliowy
 
   W naszej codziennej diecie trudno jest dostarczyć tak wiele produktów o wysokiej zawartości kwasu foliowego - witaminy z grupy B. Należy dodać, że długotrwałe przechowywanie i gotowanie warzyw niszczy kwas foliowy a także, że foliany, bo w takiej postaci występuje w żywności, przyswajane są tylko w pięćdziesięciu procentach. 
   Badania naukowe udowodniły, że przyjmowanie kwasu foliowego zapobiega występowaniu wad wrodzonych u potomstwa (wady cewy nerwowej). 
   Oto produkty zawierające tę witaminę - od najniższej zawartości do najwyższej: polędwica sopocka, polędwica z indyka, mintaj, morszczuk, śledzie, śliwki, brzoskwinie, jabłka, morele, mleko, sery dojrzewające i twarogowe, kurczaki, indyki, ziemniaki, pieczywo, płatki kukurydziane, kasza gryczana i jęczmienna, dorsze, makrele, banany, truskawki, kiwi, kalarepa, pomidory, orzechy, kapusta włoska, sałata, brokuły, brukselka, pietruszka korzeń, ryż brązowy, mąka pszenna, wrocławska, jaja, płatki owsiane, wątroba wieprzowa, szpinak, natka pietruszki, fasola biała, groch, wątroba cielęca, wołowa, drobiowa, soja, zarodki pszenne, otręby pszenne, drożdże.
   Kwas foliowy ma korzystne działanie w profilaktyce chorób serca i miażdżycy, brak niepożądanych skutków w wyniku nadmiernego spożywania tej witaminy. Dlatego warto czasami uzupełnić dietę suplementem.
 
 
 
Wspierane przez Hosting o12.pl
© 2007 - 2011 Created Piotr & Jerzy Ratajczak