PageRank Checking Icon



Witaj. Jesteś
gościem na mojej stronie.
 
 
 
 
Ochrona Serca
 
   Osoby z wysokim poziomem dobrego cholesterolu HDL są pod jego ochroną przed atakami serca. Niektórzy eksperci mówią, że cholesterol HDL jest najlepszym wskaźnikiem ryzyka ataku serca, zaś niski poziom tej frakcji sprzyja zachorowaniu na chorobę niedokrwienną serca. Dobre wyniki (wzrost o 30%) HDL można osiągnąć spożywając codziennie pół cebuli, najlepiej białej, ostrej i nie przetworzonej. W zależności od przemian biochemicznych w organizmie poziom ten można podnieść po około dwóch miesiącach systematycznego spożywania. Trzeba jednak podkreślić, że konsekwencją zaprzestania spożywania jest powrót do poziomu wyjściowego HDL. Owies i otręby owsiane (1/2 szklanki) podnoszą HDL o 15%, piwo o 7% podobnie jak kieliszek wina. Należy również dążyć do obniżenia cholesterolu całkowitego. W tabeli podane są przykłady takiego oddziaływania żywności.
  
 
Dzienna porcja 
Średni spadek poziomu
cholesterolu całkowitego w %
 
Czosnek surowy (9 ząbków)
Fasola sucha (miseczka)
Jabłka 2-3
Jęczmień (3 porcje)
Jogurt (3 kubeczki)
Marchew 2 i ½ średnich
Mleko chude (pół litra)
Oliwa oliwek
Owies i otręby owsiane (1/2 szklanki suchych)
Soja
 
10
19
10
15
10
11
8
13
20
20 
   Konieczne jest radykalne zmniejszenie spożycia tłuszczów zwierzęcych. Zwiększa to efekt działania wyżej wymienionych pokarmów zwalczających nadmierny poziom złych frakcji cholesterolu.
 
Źródło:
Jean Carter, Apteka żywności, Poznań 2008
 

 
Wspierane przez Hosting o12.pl
© 2007 - 2011 Created Piotr & Jerzy Ratajczak