PageRank Checking Icon



Witaj. Jesteś
gościem na mojej stronie.
 
 
 
B2(ryboflawina)
Rola w organizmie 
   Tak jak witamina B1 pomaga w uwalnianiu energii z pożywienia. Razem z witaminą A chroni błonę śluzową układu oddechowego, krążenia i wydzielniczego. Jest konieczna do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Wraz z żelazem reguluje produkcję czerwonych ciałek krwi. Bierze udział w syntezie produkcji hormonów. Zapobiega rozwojowi raka prostaty u mężczyzn, a u kobiet ma wpływ na układ rozrodczy. Wpływa korzystnie na układ nerwowy Reguluje ilość adrenaliny. Zmniejsza częstotliwość występowania migreny, zwiększając dopływ energii do mózgu. Chroni soczewki, przeciwdziała tworzeniu się zaćmy. Jest potrzebna do zachowania zdrowych paznokci, włosów i skóry.
 
Niedobór witaminy 
   Niedobór witaminy B2 wywołuje zmniejszenie odporności i zwiększenie wrażliwości na zakażenia. Pogarsza się wzrok, zwiększona męczliwość oczu, ich swędzenie,  zaczerwienienie i zapalenie rogówki. Skutkiem jest też bezsenność, drżenie, zmniejszona odporność układu nerwowego i psychiki. Może być przyczyną zawrotów głowy, depresji i histerii. Brak witaminy prowadzi do nieprawidłowego rozwoju płodu, chorób narządów płciowych u kobiet i mężczyzn.
 
Nadmiar witaminy
   Nie jest toksyczna, o jej nadmiarze może świadczyć ciemnożółte zabarwienie moczu. Może powodować uczulenia i nie jest wskazana dla ludzie z przewlekłą niewydolnością nerek.
 
Produkty spożywcze zawierające witaminy 
   Produkty mają jej niewiele. Najwięcej jest jej w wątrobie, wołowinie, nerkach, wieprzowinie, zarodkach pszennych, nabiale, mleku, drożdżach, zielonolistych warzywach, ostrygach, awokado, kapuście, kurczaku, łososiu, produktach zbożowych, jajkach, grzybach, bananach, szynce, tuńczyku.
 

Źródło: Leksykon zdrowia, wydawnictwo  Park Sp. Z o.o., Bielsko-Biała 2006
 

e-NFS - Katalog Stron SEO

 

Wspierane przez Hosting o12.pl
© 2007 - 2011 Created Piotr & Jerzy Ratajczak