PageRank Checking Icon



Witaj. Jesteś
gościem na mojej stronie.
 
 
 
B7
(H, biotyna)
Rola w organizmie 
   Decyduje o prawidłowej przemianie materii i wpływa na prawidłową pracę gruczołów potowych  tkanki nerwowej, szpiku kostnego, jąder.. Wpływa na zdrowy wygląd włosów, skóry i paznokci. Stabilizuje stężenie glukozy we krwi. Wpływa na prawidłowe funkcjonowanie systemu nerwowego, witalność, dobre samopoczucie, zmniejsza ból i wrażliwość czuciową.
 
Niedobór witaminy 
   Niedobór może być spowodowany wyjałowieniem flory bakteryjnej. Sygnałami świadczącymi o niedoborze biotyny są: uczucie permanentnego zmęczenia, obniżenie nastroju, senność, nudności, brak apetytu, wygładzenie i bladość języka, wzrost stężenia cholesterolu i barwników żółciowych we krwi, powiększenie wątroby, zanik odruchów mięśniowych.
 
Nadmiar witaminy
   Nie określono objawów toksycznych.
 
Produkty spożywcze zawierające witaminy 
   Znajduje się w mleku, warzywach, mięsie, drożdżach. Bogate w biotynę są: wątróbka, mąka sojowa, orzechy ziemne, nerkowca i włoskie, żółtka jaj, sardynki, migdały, pszenica, masło, groch, makrele, tuńczyk, łosoś, sery, kurczaki, ryż naturalny, grzyby.
 

 
Źródło: Leksykon zdrowia, wydawnictwo  Park Sp. Z o.o., Bielsko-Biała 2006

 

  
katalog
utworzone w prot | Hosting zapewnia o12.pl
© 2007 - 2011 Created Piotr & Jerzy Ratajczak